30% تخفیف

جشنواره تخفیف ایام امتحانات

کد تخفیف: hamyar

فرصت باقیمانده

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
روش های بهبود تمرکز ذهن

7 نکته مفید برای افزایش تمرکز ذهن – بخش سوم

واحد تولید محتوای همیاردرس

واحد تولید محتوای همیاردرس

در واحد تولید محتوای همیاردرس، همیشه با کیفیت ترین محتواهای علمی را در هر زمینه ای برای شما منتشر خواهیم کرد.

5- تمرین ذهن آگاهی

“ذهن آگاهی” در حال حاضر یکی از موضوعات داغ و مورد توجه است. علیرغم این که مردم هزاران سال است که انواع مدیتیشن ذهن آگاهی را تمرین کرده اند، اما مزایای سلامتی آن به تازگی کشف شده است. در یک مطالعه، محققان از کارشناسان منابع انسانی خواستند که انواع وظایف پیچیده ای را که هر روز در محل کار انجام می دادند، انجام دهند را شبیه سازی کنند. این وظایف باید در 20 دقیقه انجام می شد و شامل پاسخگویی به تلفن ها، برنامه ریزی جلسات و نوشتن یادداشت ها با منابع اطلاعاتی مختلف از جمله تماس های تلفنی، ایمیل ها و پیام های متنی بود. در حین شبیه سازی، محققان دریافتند که برخی از شرکت کنندگان که دوره ی آموزش استفاده از مدیتیشن ذهن آگاهی را دیده بودند، توانستند مدت بیشتری روی کار تمرکز کنند، کمتر بین وظایف خود جابجا شده و کار را با کارآیی بیشتری نسبت به سایر گروه های شرکت کننده انجام دادند.
تمرین ذهن آگاهی در ساده ترین حالت خود، می تواند تلاش برای یک تمرین تنفس عمیق باشد.

نکته ی فوق ساده به نظر می رسد، اما با انجام آن متوجه می شوید که در واقع بسیار دشوارتر از آنچه به نظر می رسد است. خوشبختانه این فعالیت تنفسی کاری است که می توانید در هر مکان و هر زمان انجام دهید. در نهایت، احتمالاً متوجه خواهید شد که راحت تر می توانید از افکار مزاحم جدا شوید و تمرکز خود را به جایی که متعلق به آن است برگردانید.

6- یک استراحت کوتاه داشته باشید

استراحت برای تمرکز ذهن

آیا تا به حال سعی کرده اید برای مدت طولانی روی یک موضوع تمرکز کنید؟ پس از مدتی، تمرکز شما از بین می رود و اختصاص منابع ذهنی به این کار بیش از پیش دشوار می شود. نه تنها این، بلکه عملکرد شما نیز در نهایت مخدوش می شود. 

بنابراین دفعه بعد که بر روی یک کار طولانی مدت کار می کنید، مانند کارهای مالی شرکت یا مطالعه برای امتحان، حتماً به خود استراحت فکری گاه به گاه بدهید.
توجه خود را به چیزی غیر مرتبط با کار موردنظر معطوف کنید، حتی اگر فقط برای چند لحظه باشد. این لحظات کوتاه استراحت بااعث می شود تا تمرکز ذهنی خود را همیشه بالا نگه دارید.

7- مداومت بر تمرین

تمرین تمرکز ذهن

ایجاد تمرکز ذهنی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. حتی ورزشکاران حرفه ای برای تقویت مهارت تمرکز خود به زمان و تمرین زیادی احتیاج دارند.
یکی از اولین گام ها این است که تأثیر حواس پرتی بر زندگی خود را بشناسید. اگر برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید و متوجه می شوید که به واسطه ی جزئیات بی اهمیت، از هدف خود دور می شوید، وقت آن است که ارزش بیشتری را برای زمان خود قائل شوید.
با ایجاد تمرکز ذهنی، خواهید فهمید که می توانید کارهای بیشتری انجام دهید و بر چیزهایی در زندگی متمرکز شوید که واقعاً موفقیت، شادی و رضایت را برای شما به ارمغان می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *